Compromís de Direcció a la ISO 9001
El lideratge de Gerència és essencial per executar amb èxit el pla de negoci. La norma ISO 9001 hi ajuda a partir de:- Política. La política de qualitat, encara que no sigui un requisit de la ISO 9001, hauria d'incloure la missió, visió i valors de l'organització.
- Objectius. Interessen els objectius de qualitat a Gerència? Nosaltres els sabem fer interessants considerant els objectius del pla estratègic en objectius de qualitat.
- Indicadors de processos. Per què no convertir els indicadors de la norma ISO 9001 en el quadre de mando? Provoca l'interès de gerència pel certificat ISO 9001.
![]() |
Compromís de la Direcció a la ISO 9001 |
Norma ISO 9001: 2015 : Lideratge de Direcció
En un certificat ISO 9001 que funciona gerència el lidera i s'hi involucra. Per aconseguir-ho, a la nova norma ISO 9001, la "Responsabilitat de la Direcció” es converteix en “Lideratge”. Implica:- Demostrar la implicació de Direcció a les activitats clau del sistema de gestió de qualitat enlloc d'assegurar-se que la certificat ISO 9001 funciona gràcies al Representant de la Direcció. La norma ISO 9001 deixa de funcionar de forma independent, amb una estructura dedicada expressament a la qualitat.
- Integrar el certificat ISO 9001 a la planificació estratègica. La norma ISO 9001 integra els processos i objectius estratègics d'acord amb el pla de negoci, pla de màrqueting o pla financer. D'aquesta forma es facilita implicar a la resta de persones en l'eficàcia del seu treball.
- Conèixer l'entorn. Al certificat ISO 9001 cal planificar els processos considerant entre altres coses: l'entorn competitiu, les tecnologies que hi ha, el marc legal en el que operem o els valors corporatius.
- Enfoc al client. L'empresa i la norma ISO 9001 estan dirigides cap al client, garantint que es compleixen els seus requisits i expectatives sobre els nostres productes i serveis.
previous article
Entrada més recent
Cap comentari
Publica un comentari a l'entrada