1. Què aporta la Responsabilitat Social Corporativa?
La Responsabilitat Social Corporativa, com molts ja coneixereu, consisteix en realitzar accions per part de les empreses que beneficien a la societat i al seu entorn. La idea bà sica de la Responsabilitat Social Corporativa és que les organitzacions facin la seva activitat minimitzant els impactes negatius de la seva pròpia activitat i alhora afavorir a la societat.
En un món cada vegada més canviant i
competitiu l'aplicació de la Responsabilitat Social Corporativa s'està convertint en un factor
diferenciador que millora indubtablement la imatge corporativa de les
empreses.
En els últims anys moltes empreses han inclòs
en el seu pla de negoci la Responsabilitat Social Empresarial, integrant aixà com part integral en el
funcionament de l'empresa.
Responsabilitat Social Corporativa: CompromÃs i Responsabilitat amb la Societat |
Les grans empreses són les
que estan empenyent aquest canvi en la gestió dels seus negocis, veuen
molt clar que és una inversió segura, de futur, que indubtablement
incideix en la seva imatge corporativa, aixà com al mateix temps són
conscients de l'important impacte a la societat .
A la petita i mitjana empresa, però, li està costant més esforços integrar la Responsabilitat Social Corporativa a la seva estratègia negoci.2. Requisits de la Responsabilitat Social Corporativa.
La responsabilitat social empresarial pot realitzar-se en diferents à mbits d'actuació. En destaquem:Social i Laboral.
Implica respectar i protegir la Declaració Internacional de Drets Humans. A més, cal assegurar que no s'estan violant els drets amb la seva activitat laboral, i que es manté la llibertat d'associació i reconèixer el dret a la negociació col·lectiva. La Responsabilitat Social Corporativa també implica eliminar qualsevol forma de treball forçós, esclavitud laboral, i treball infantil aixà com eliminar qualsevol altra discriminació laboral.
Medi Ambient
La Responsabilitat Social Corporativa, en allò que falta la gestió ambiental implica recolzar les prà ctiques preventives enfront els reptes ambients; establir iniciatives que promouen la responsabilitat empresarial. A la vegada, també implica recolzar el desenvolupament, implementació i difusió de tecnologia sostenible.
Comunicació i sistemes de gestió
La Responsabilitat Social Empresarial obliga a establir polÃtiques stakeholder i a formalitzar sistemes de gestió de la Responsabilitat Social Corporativa. El dià leg amb els inversionistes, clients, assessors, proveïdors i empleats és la clau per abordar les feines estratègiques i operatives. La memòria anual sobre Responsabilitat Social Corporativa és un element imprescindible per evidenciar i comunicar el compromÃs amb les partes interessades referent a oportunitats ambientals i socials de les organitzacions.
Clients i proveïdors
Implica la identificació dels punts crÃtics i les oportunitats no previstes a la cadena de subministre amb l'objectiu d'identificar i avaluar aspectes potencialment negatius referents a la Responsabilitat Social que permeti prevenir-los.
3. Normes sobre Responsabilitat Social Corporativa.
Trobarà més informació sobre normes de Responsabilitat Social Empresarial a:- ISO 26000 sobre la gestió de la RSC. Aquesta norma desenvolupada per ISO (International Standard Organization) té com objectiu orientar a les organitzacions sobre com implantar la Responsabilitat Social Empresarial.
- Global Reporting Initiative GR 4 - Memòries de Sostenibilitat de Global Reporting Initiative. El GRI, motivat per les pressions dels inversors, polÃtiques socials i ambientals dels diferents països, unifica les memòries econòmiques, ambientals i socials, .
- SGE21 Forética - Sistema de Gestió Ètica i Socialment Responsable
previous article
Entrada més recent