UNE 412001 IN - Guia pràctica de Gestió del Coneixement


Ara que la Gestió del Coneixement és un requisit de la norma ISO 9001:2015, la "UNE 412001 IN - Guia Pràctica de Gestió del Coneixement" proposa una metodologia per posar en marxa la Gestió del coneixement a la seva organització.

UNE 412001 IN per implantar la Gestió del Coneixement a la ISO 9001:2015

En posar en marxa la Gestió del Coneixement, cal fer un "Pla d'Acció" que contempli les fases següents:
  • Definir el projecte de Gestió del Coneixement i l'equip del projecte de la Gestió del Coneixement. Cal assegurar la implicació del personal a la Gestió del Coneixement. Es pot integrar amb un certificat ISO 9001.
  • Avaluació. L'avaluació de la Gestió del Coneixement implica detectar el coneixement de la companyia: Organitzar el coneixement detectat i categoritzar el coneixement actual.
  • Desenvolupament del projecte. Algunes de les eines útils per posar en marxa la Gestió del Coneixement seguint la norma UNE 412001 IN son:
    • Instruccions de treball. Serveixen per para capturar la informació que incorporen les instruccions de treball. Amb les instruccions de treball, queda per escrit el coneixement d'un determinat procés, el que facilita la seva comprensió.
    • Llistes de comprovació. A les llistes de comprovació hi consten les coses a comprovar abans que un treball s'hagi completat.
    • Gestió per processos: A vegades sols es necessita que quedin recollits els principals punts d'un procés, i amb un programa de formació pot ser la millor forma de registrar el coneixement.
    • Al lloc de treball. Quan el coneixement no es pot escriure, pot ser beneficiós fer servir la formació al lloc de treball en el que una persona amb més experiència transferirà el coneixement de l'organització indocumentat als altres.
    • Base de dades del coneixement: Moltes empreses deixen lliçons apreses fins el final d'un programa , i això pot significar que en els dissenys, deixin de costat els beneficis d'aquestes lliçons apreses fins molt més tard. Pot capturar el coneixement o els problemes o èxits que s'han produït amb un producte o servei, escrivint-los a una base de dades per la seva revisió durant el disseny. D'aquesta forma, el coneixement es captura immediatament i pot revisar-se quan es dissenyi el següent producte.
Podem ajudar-te a integrar els requisits de la UNE 412001 IN a la Gestió del Coneixement a una certificació ISO 9001 a través de l'outsourcing estratègic.
previous article
Entrada més recent

Amb més de 15 anys implantant i mantenint normes ISO, com a Enginyer i Executive MBA se treure profit de les normes ISO. Vols que en parlem? [Jordi Gabarró] (Your Picture)

Nom

Correu electrònic *

Missatge *