1. Beneficis i utilitat de la Vigilància Tecnològica
Amb la Vigilància Tecnològica aconseguirà:- Conèixer la informació rellevant per l'organització en un entorn global de canvis accelerats amb un excés d'informació que trobem a internet.
- Facilitar la presa de decisions estratègiques i vinculades amb la innovació a partir de d'entendre millor l'entorn i reflexionar sobre les estratègies de l'organització gràcies a que la vigilància tecnològica permet:
- Reduir els riscos a la presa de decisions, en conèixer millor on anem a posicionar-nos amb els nostres objectius de qualitat i les nostres estratègies.
- Conèixer els canvis als mercats i a les tecnologies vinculats amb el nostre sector d'activitat, facilitant la innovació i l'adaptació del pla estratègic.
- Detectar nous mercats i tendències clau que ens ajudin a innovar cap a productes, processos productius, capital humà ...
- Facilita l'acció comercial i l'èxit del Pla de Màrqueting a partir de:
- Conèixer els nous mercats, segments o productes a vendre perquè la vigilància tecnològica ens ajuda a conèixer les noves necessitats dels nostres clients.
- Conèixer la competència i facilita trobar aliances amb nous socis que aportin valor afegir a l'empresa.
2. Consultoria Vigilància Tecnològica
T'ajudem a través de la vigilància tecnològica a convertir informació tecnològica de l'exterior i de la pròpia organització en coneixement que ajudi a la presa de decisions amb menys risc i poder-se anticipar als canvis. El procés de la vigilància tecnològica inclou les fases següents:- Identificar les necessitats. Cal definir els objectius de la vigilància tecnològica (conceptes i factors crítics) a incloure, que ens permetin conèixer l'entorn propi, els competidors i la previsió tecnològica, sempre de forma vinculada amb els punts clau del seu pla estratègic.
- Obtenir informació. Implica buscar i recollir d'informació rellevant a partir de:
- Eines tecnològiques especialitzades en la vigilància tecnològica basades en motors de cerca, que rastregen i analitzen la informació digital.
- Informació dels competidors, a partir de l'anàlisi de la seva web, la seva reputació i anàlisis dels llocs on es parla d'ells.
- Noticies sobre el sector d'activitat de l'organització
- Fires i events
- Publicacions sobre el sector d'activitat (normatives, patents, butlletins, opinions d'experts i usuaris)
- Anàlisis i gestió de la informació. Tota la informació recollida a la vigilància tecnològica, un cop analitzada es converteix en coneixement per l'empresa i el seu aprofitament dins de l'organització analitzant els factors que influeixen a la competitivitat de l'empresa amb l'objecte de generar estratègies competitives vinculades amb el pla estratègic i actuar amb èxit als processos de generació d'Innovació.
- Difondre els resultats de la vigilància tecnològica. Difonent la informació pública estratègica de l'entorn de l'organització així com del seguiment i anàlisi de les competències.
![]() |
Fases del procés de Vigilància Tecnològica i Intel·ligència |
3. Recursos vinculats amb la Vigilància Tecnològica.
- Vigilància Tecnològica - Wikipedia (castellà)
- Vigilància Tecnològica - Wikipedia (català)
- UNE 166006 - Sistema de Vigilància Tecnològica.
- Instruments para la Vigilància Tecnològica - Observatori virtual per la transferència de tecnologia
- Eines TIC per la Vigilància Tecnològica - CTIC
previous article
Entrada més recent