Què aporta una etiqueta ecològica?
L'etiqueta ecològica aporta diferenciació i proposició de valor que ajuda a vendre més el que suposa que l'organització és més competitiva. L'etiqueta ecològica és una eina que ajuda a promoure productes que poden reduir els efectes ambientals adversos, en comparació amb altres productes de la seva mateixa categoria, contribuint així a un ús més eficaç dels recursos i a un elevat nivell de protecció ambiental. La consecució d'aquest objectiu es fa proporcionant als consumidors orientació i informació exacte, no enganyosa i amb base científica sobre els esmentats productes.Etiqueta ecològica europea o ecolabel
Actualment a la Unió Europea hi ha un sistema d'etiqueta ecològica voluntari regulat pel Reglament (CE) 66/2010, que té com a objectiu promocionar aquells productes amb impacte ambiental reduït, en comparació amb altres productes de la mateixa categoria, així com donar als consumidors orientació i informació suficient. L'Ecoetiqueta Europea o ecolabel, reconeguda als Estats Membres de la Unió Europea es pot aplicar a productes englobats a alguna de les següents categories:- Productes de neteja e higiene.
- Equips elèctrics i electrònics.
- Serveis turístics
- Roba i calçat.
- Productes de paper.
- Productes per a la llar.
- Pintures.
- Revestiments.
- Jardineria.
- Lubricants.
![]() |
Etiqueta ecològica - Ecolabel |
- ISO 14021 Etiquetatge ecològic Tipus II. Auto-declaracions mediambientals.
- ISO 14024 Etiquetatge ecològica Tipus I. Principis generals i procediments
- ISO 14025 Declaracions ambientals Tipus III . Principis i procediment
Altres etiqueta ecològica o ecolabel
- Ecolabel
- Distintiu de garantia de qualitat ambiental.
- Certificació CCPAE - Agricultura ecològica
- Blauer Engel - Àngel Blau
previous article
Entrada més recent
Cap comentari
Publica un comentari a l'entrada