Màrqueting de continguts
El màrqueting de continguts està vinculat amb el pla de màrqueting i el màrqueting digital. Tracta de com generar conversació al voltant del contingut, és a dir, com usar-lo per atraure atenció, compromís i participació dels clients per conèixer les seves necessitats i el seu nivell de satisfacció, tal i com requereix la norma ISO 9001.El màrqueting de continguts és una tècnica de màrqueting que consisteix en crear i distribuir contingut rellevant i valuós per atraure al nostre públic objectiu. És l'art de comunicar-nos amb els nostres clients sense vendre'ls res ja que es basa en creure que aquests recompensaran els continguts que generem amb la seva lleialtat, és a dir, atraient futurs projectes. El màrqueting de continguts aconsegueix atraure a clients potencials per convertir-los en clients i després a clients que repeteixen.
El màrqueting de continguts ha de servir per generar confiança i credibilitat així com demostrar autoritat al voltant de la seva àrea de coneixement, del seu sector. Per tant no és una estratègia a curt termini ni d'una tècnica de màrqueting que interromp a l'usuari.
Els continguts del màrqueting de continguts poden adoptar moles formes. Al llibre "Estrategias del marketing de contenidos" en distingeix 42 de diferents. Hem de tenir en compte que no és necessari ocupar tots els canals per arribar a la teva audiència desitjada, hem de saber trobar-la.
Màrqueting de continguts |
Formats del màrqueting de continguts
Alguns dels formats del màrqueting de continguts son:- Crear un blog. Una forma senzilla de fer-ho és a través de blogger o wordpress.
- Informe sectorial. Preparar un informe sectorial o un white paper gratuït per a la descàrrega immediata.
- Newsletter. Escriure una newsletter, informant de les últimes notícies i tendències.
- Curs o vídeos. Preparar un curs amb vídeos tutorials i lliurar-los per email a través d'un sistema d'autoresponders
- Fer un webinar o un seminari a través d'internet
- etc.
- Social (posts, tuits, actualitzacions a xarxes socials...),
- Online (newsletter, ebooks...),
- Paper (revista corporativa...)
- Multimèdia (vídeos, podcasts...).
Tendències actuals del màrqueting de continguts
Destaquem les següents tendències que marquen la forma de crear contingut digital al blog i a la web:- Ús combinat de text amb grans imatges i altres formats multimèdia, amb la principal funció d'informar, evitant les funcions comercials directes.
- Infografies que continuen estant totalment vigents com a medi de transmissió gràfica d'informació aportant valor afegit al visitant. El màrqueting de continguts, a més de centrar-se en el posicionament en buscadors i augmentar el numero de visites a la pàgina web o al blog, actualment també busca aconseguir engangement i afinitat cap a la marca.
- Presència a xarxes socials. És imprescindible aparèixer a les xarxes socials on està segmentat el públic i també una selecció d'aquelles xarxes que poden aportar més valor a la marca. Per aquest filtratge, el màrqueting de continguts es recolza en tècniques d'analítica web com ara Google Analytics.
- Webs responsive (visibilitat òptima a qualsevol dispositiu) és un dels grans pilars en que es recolza el disseny per un posicionament del contingut.
previous article
Entrada més recent
Cap comentari
Publica un comentari a l'entrada